JBCULTURA

NOTÍCIAS, JOGOS AO VIVO E PALPITES DE FUTEBOL

ENTRETENIMENTO

FAMOSA DETONA KLARA CASTANHO APÓS DOAÇÃO DE BEBÊ FRUTO DE ESTUPR* À ADOÇÃO: 'ABSURDO, ABANDONO'

A atriz veterana Antonia Fontenelle, veio responder as muitas críticas apontadas a si na internet, neste último sábado. Ela foi as suas redes sociais, aonde tinha dito que uma atriz havia doado seu bebê, após esconder uma gravidez. Essa atriz é Klara Castanho, que em uma carta aberta confirmou tudo.

No texto forte publicado pela atriz Klara, ela conta que foi vítima de um estupro, e isso então teria sido o motivo dela ter ficado obviamente muito abalada. Porém não ter condições de criar a criança, a mesma então a levou par um adoção.

Então Antonia foi se defender, e não voltou atrás de sua opinião, logo apenas ressaltou que não citou o nome de ninguém. Ela ainda disse achar um absurdo oque a sociedade tem defendido oque a mesma classificou como um crime.

Fontenelle ainda criticou os internautas e famosos que tem apoiado a atriz, e disse que os valores se inverteram no Brasil, por isso temos vistos muitos casos como este.

Antonia ainda disse que as pessoas deveriam criticar quem lhe revelou a história, que foi Leo Dias, e ainda ressaltou que a criança doada era negra, dizendo que a atitude de Klara foi abandono de incapaz. “Parir uma criança e não querer ver e mandar desovar pro acaso é crime sim, só acha bonitinho essa história de adoção quem nunca foi em um abrigo”, disparou a famosa.

Ressaltando o crime a veterana ponderou. “O nome disso é abandono de incapaz”. Ela criticou com defende a adoção de crianças, dizendo que estes nunca frequentaram um abrigo. Continue seguindo nosso site e esteja sempre informado sobre os maiores acontecimentos do Brasil e do mundo.

 

 

ENTENDA O CASO

Em carta aberta publicada no Instagram, a atriz Klara Castanho desabafou sobre os ataques que sofreu nas redes sociais, após ter adoção de um bebê exposta.

Segundo contou, ela foi estuprada e decidiu doar a criança. Leia a íntegra:

 

“Esse é o relato mais difícil da minha vida. Pensei que levaria essa dor e esse peso somente comigo. Sempre mantive a minha vida afetiva privada, assim, expô-la dessa maneira é algo que me apavora e remexe dores profundas e recentes. No entanto, não posso silenciar ao ver pessoas conspirando e criando versões sobre uma violência repulsiva e de um trauma que sofri. Fui estuprada. Relembrar esse episódio traz uma sensação de morte, porque algo morreu em mim. Não estava na minha cidade, não estava perto da minha família, nem dos meus amigos. Estava completamente sozinha. Não, eu não fiz boletim de ocorrência. Tive muita vergonha, me senti culpada.

Tive a ilusão de que se eu fingisse que isso não aconteceu, talvez eu esquecesse, superasse. Mas não foi o que aconteceu. As únicas coisas que tive forças para fazer foram: tomar a pílula do dia seguinte e fazer alguns exames. E tentei, na medida do possível e da minha frágil capacidade emocional, seguir adiante, me manter focada na minha família e no meu trabalho. Mas mesmo tentando levar uma vida normal, os danos da violência me acompanharam.

Deixei de dormir, deixei de confiar nas pessoas, deixei uma sombra apoderar-se de mim. Uma tristeza infinita que eu nunca tinha sentido antes. As redes sociais são uma ilusão e deixei lá a ilusão de que a vida estava ok enquanto eu estava despedaçada. Somente a minha família sabia o que tinha acontecido. Os fatos até aqui são suficientes para me machucar, mas eles não param por aqui. Meses depois, eu comecei a passar mal, ter mal-estar.

Um médico sinalizou que poderia ser uma gastrite, uma hérnia estrangulada, um mioma. Fiz uma tomografia e, no meio dela, o exame foi interrompido às pressas. Fui informada que eu gerava um feto no meu útero. Sim, eu estava quase no término da. gestação quando eu soube. Foi um choque. Meu mundo caiu. Meu ciclo menstrual estava normal, meu corpo também. Eu não tinha ganhado peso e nem barriga. Naquele momento do exame, me senti novamente violada, novamente culpada. Em uma consulta médica contei ter sido estuprada, expliquei tudo o que aconteceu.

O médico não teve nenhuma empatia por mim. Eu não era uma mulher que estava grávida por vontade e desejo, eu tinha sofrido uma violência. E mesmo assim esse profissional me obrigou a ouvir o coração da criança, disse que 50% do DNA eram meus e que eu seria obrigada a amá-lo. Essa foi mais uma da série de viol~encias que aconteceram comigo.

E mesmo assim esse profissional me obrigou a ouvir o coração da criança, disse que 50% do DNA eram meus e que eu seria obrigada a amá-lo. Essa foi mais uma da série de viol~encias que aconteceram comigo.

Gostaria que tivesse parado por aí, mas, infelizmente, não foi isso o que aconteceu. Eu ainda estava tentando juntar os cacos quando tive que lidar com a informação de ter um bebê. Um bebê fruto de uma violência que me destruiu como mulher. Eu não tinha (e não tenho) condições emocionais de dar para essa criança o amor, o cuidado e tudo o que ela merece ter. Entre o momento que eu soube da gravidez e o parto se passaram poucos dias. Era demais para processar, para aceitar e tomei a tomei a decisão de fazer uma entrega direta para a adoção. Passei por todos os trâmites: psicóloga, ministério público, juíza, audiência, todas as etapas obrigatórias. Um processo que, pela própria lei, garante sigilo para mim e para a criança.

A entrega foi protegida e em sigilo. Ser pai e/ou mãe não depende tão somente da condição econômica-financeira, mas da capacidade de cuidar. Ao reconhecer a minha incapacidade de exercer esse cuidado, eu optei por essa entrega consciente e que deveria ser segura. No dia em que a criança nasceu, eu, ainda anestesiada do pós-parto, fui abordada por uma enfermeira que estava na sala de cirurgia.

Ela fez perguntas e ameaçou: ‘imagina se tal colunista descobre essa história’. Eu estava dentro de um hospital, um lugar que era para supostamente para me acolher e me proteger. Quando cheguei no quarto já havia mensagens do colunista, com todas as informações. Ele só não saia do estupro. Eu ainda estava sob o efeito da anestesia. Eu não tive tempo de processar tudo aquilo que estava vivendo, de entender, tamanha era era a dor que eu estava sentindo. Eu conversei com ele, expliquei tudo o que tinha me acontecido. Ele prometeu não publicar. Um outro colunista também me procurou dias depois querendo saber se eu estava grávida e eu falei com ele. Mas apenas o fato de eles saberem, mostra que os profissionais que deveriam ter me protegido em um momento de extrema dor e vulnerabilidade, que têm a obrigação legal de respeitar o sigilo da entrega, não foram éticos, nem tiveram respeito por mim e nem pela criança. Bom, agora, a notícia se tornou pública, e com ela vieram mil informações erradas e ilações mentirosas e cruéis. Vocês não têm noção da dor que eu sinto. Tudo o que fiz foi pensando em resguardar a vida e o futuro da criança.

Cada passo está documentado e de acordo com a lei. A criança merece ser criada por uma família amorosa, devidamente habilitada à adoção, que não tenha as lembranças de um fato tão traumático.

 

View this post on Instagram

A post shared by Klåra Cåstanho (@klarafgcastanho)

 

Compartilhe isso:

TV MRNews Não perca também:

53 comentários sobre “FAMOSA DETONA KLARA CASTANHO APÓS DOAÇÃO DE BEBÊ FRUTO DE ESTUPR* À ADOÇÃO: 'ABSURDO, ABANDONO'

  • You actually make it seem really easy along with your presentation however I
    find this topic to be actually one thing that I think I would by no means understand.
    It kind of feels too complex and very broad for me.
    I am taking a look ahead for your next post, I’ll attempt to get the
    cling of it! Escape rooms hub

  • Very interesting details you have noted, appreciate it for posting.!

  • You made some decent points there. I looked on the net to find out more about the issue and found most people will go along with your views on this site.

  • I blog frequently and I truly appreciate your content. This article has really peaked my interest. I’m going to bookmark your blog and keep checking for new information about once per week. I subscribed to your RSS feed too.

  • I truly love your website.. Very nice colors & theme. Did you develop this website yourself? Please reply back as I’m hoping to create my own website and want to learn where you got this from or just what the theme is named. Cheers.

  • Greetings! Very useful advice in this particular article! It’s the little changes that produce the most significant changes. Thanks for sharing!

  • I’d like to thank you for the efforts you have put in penning this site. I am hoping to check out the same high-grade blog posts from you later on as well. In fact, your creative writing abilities has motivated me to get my own website now 😉

  • Hello! I just wish to offer you a big thumbs up for your great information you have got right here on this post. I am coming back to your web site for more soon.

  • This blog was… how do you say it? Relevant!! Finally I’ve found something which helped me. Thanks a lot.

  • You ought to take part in a contest for one of the highest quality websites online. I’m going to highly recommend this site!

  • Can I simply just say what a relief to discover an individual who really knows what they are talking about on the internet. You definitely know how to bring a problem to light and make it important. More and more people need to read this and understand this side of the story. I can’t believe you aren’t more popular because you certainly have the gift.

  • I like it when individuals come together and share opinions. Great site, keep it up.

  • Very good info. Lucky me I found your website by chance (stumbleupon). I’ve bookmarked it for later.

  • After looking into a handful of the blog articles on your blog, I honestly appreciate your technique of blogging. I added it to my bookmark webpage list and will be checking back in the near future. Please visit my website as well and let me know how you feel.

  • Excellent article. I certainly appreciate this website. Keep writing!

  • Greetings! Very helpful advice in this particular article! It is the little changes that make the most important changes. Many thanks for sharing!

  • May I simply just say what a comfort to find an individual who really understands what they’re discussing online. You definitely know how to bring a problem to light and make it important. A lot more people have to read this and understand this side of the story. It’s surprising you aren’t more popular given that you certainly possess the gift.

  • There is certainly a great deal to learn about this topic. I really like all the points you’ve made.

  • Way cool! Some extremely valid points! I appreciate you penning this post and the rest of the website is also really good.

  • I’m pretty pleased to uncover this page. I wanted to thank you for your time for this particularly wonderful read!! I definitely enjoyed every bit of it and I have you book-marked to look at new information on your site.

  • You need to be a part of a contest for one of the greatest websites on the internet. I am going to highly recommend this web site!

  • I was pretty pleased to discover this website. I need to to thank you for ones time just for this wonderful read!! I definitely liked every little bit of it and I have you book marked to see new things on your website.

  • You made some decent points there. I checked on the internet for additional information about the issue and found most individuals will go along with your views on this web site.

  • Good day! Do you know if they make any plugins to assist
    with SEO? I’m trying to get my blog to rank for some targeted
    keywords but I’m not seeing very good success.
    If you know of any please share. Thanks! You can read
    similar blog here: Wool product

  • Greetings! Very helpful advice within this post! It is the little changes that make the biggest changes. Thanks a lot for sharing!

  • Hello there! This blog post couldn’t be written much better! Looking at this article reminds me of my previous roommate! He always kept talking about this. I am going to forward this information to him. Fairly certain he’ll have a very good read. I appreciate you for sharing!

  • I blog quite often and I really appreciate your content. Your article has really peaked my interest. I will book mark your site and keep checking for new information about once per week. I subscribed to your Feed as well.

  • This site was… how do you say it? Relevant!! Finally I’ve found something which helped me. Appreciate it!

  • The National Wildlife Refuge System welcomes about 65 million visitors annually to participate in outside recreational actions.

  • I would like to thank you for the efforts you have put in penning this site. I am hoping to see the same high-grade content by you later on as well. In fact, your creative writing abilities has inspired me to get my very own blog now 😉

  • May I just say what a relief to find somebody who truly knows what they’re discussing on the net. You definitely know how to bring a problem to light and make it important. More and more people have to check this out and understand this side of your story. It’s surprising you aren’t more popular since you certainly possess the gift.

  • I blog often and I seriously thank you for your content. The article has truly peaked my interest. I’m going to bookmark your site and keep checking for new details about once a week. I subscribed to your Feed as well.

  • Aw, this was an incredibly nice post. Finding the time and actual effort to generate a great article… but what can I say… I procrastinate a lot and don’t manage to get anything done.

  • Having read this I believed it was really informative. I appreciate you finding the time and effort to put this information together. I once again find myself personally spending a lot of time both reading and posting comments. But so what, it was still worth it.

  • I needed to thank you for this wonderful read!! I certainly loved every little bit of it. I’ve got you book-marked to look at new things you post…

  • Howdy! This post could not be written any better! Looking at this article reminds me of my previous roommate! He constantly kept preaching about this. I will send this article to him. Fairly certain he’ll have a very good read. Thank you for sharing!

  • Very good post! We will be linking to this great article on our website. Keep up the great writing.

  • It’s hard to come by experienced people on this subject, but you seem like you know what you’re talking about! Thanks

  • After I originally commented I appear to have clicked on the -Notify me when new comments are added- checkbox and now every time a comment is added I get four emails with the same comment. There has to be an easy method you can remove me from that service? Many thanks.

  • Spot on with this write-up, I honestly believe this web site needs a great deal more attention. I’ll probably be returning to read through more, thanks for the info.

  • Your style is very unique in comparison to other folks I’ve read stuff from. Thank you for posting when you have the opportunity, Guess I’ll just book mark this web site.

  • The very next time I read a blog, I hope that it doesn’t disappoint me as much as this particular one. I mean, I know it was my choice to read through, but I really thought you’d have something helpful to talk about. All I hear is a bunch of crying about something you can fix if you were not too busy seeking attention.

Deixe um comentário

O seu endereço de e-mail não será publicado. Campos obrigatórios são marcados com *